Bez pracy nie ma uwagi, czyli ćwicz koncentrację

Bez pracy nie ma uwagi, czyli ćwicz koncentrację

W poprzedni czwartek pisałam o krótkich ćwiczeniach, które można wykonać przed przystąpieniem do pracy umysłowej np. nauki słówek z języka angielskiego. Jeśli zwiększysz liczbę powtórzeń i będziesz je wykonywał regularnie, pomogą Ci także zwiększyć stopień i długość koncentracji uwagi w ogóle. A poniżej jeszcze kilka ćwiczeń „długofalowych”. Pamiętaj jednak o systematyczności, niestety bez niej nie ma mowy o efektach. Jest też dobra wiadomość- podobno wystarczy około 10-14 dni, by wyrobić w sobie pozytywny nawyk. Spróbuj! Uwaga Ci się odwdzięczy.

  •  Podobieństwa. Wybierz dwa dowolne, pozornie różne przedmioty ze swego otoczenia. Obserwuj je uważnie przez dwie minuty. Staraj się znaleźć jak najwięcej podobieństw pomiędzy nimi. Powtarzaj to ćwiczenie jak najczęściej.
  • Świeca. Wpatruj się uważnie w dowolny punkt lub płomień świecy. Podczas każdej próby zwiększaj limit czasu: na początku będzie to 1-3 minut, a w bardziej zaawansowanym treningu – kilkanaście minut.
  • Odtwarzanie. W jak najkrótszym czasie zapamiętaj ze szczegółami dowolny rysunek i narysuj go, odtwarzając z pamięci jak najwięcej szczegółów. Wskazane jest mierzenie sobie czasu. Nie przejmuj się, jeśli rysowanie nie najlepiej Ci idzie. To nie o wartość artystyczną Twego dzieła chodzi.
  • Kolorowy bilard. Wyobraź sobie czerwoną bilę. Po jej prawej stronie umieść żółtą, a po lewej- zieloną. Między czerwoną a żółtą umieść fioletową. Na prawo od fioletowej umieść pomarańczową. Twoim zadaniem jest odtworzenie kolejności bil od lewej i od prawej strony. Zadanie to należy wykonywać z zamkniętymi oczami. Następnie narysuj bile, które sobie wyobraziłeś.
  • Kredki w ruch. Kolorowanki dla dorosłych, to nie tylko świetny relaks. Odstresowują, ale też uczą nas koncentracji uwagi, bycia „tu i teraz” i kreatywności. Do tego to świetna zabawa. Spróbuj sam. Czytałam gdzieś, że w niektórych korporacjach znajdują się w wyposażeniu biura.
  • Lustrzana rozmowa. Stań przed lustrem i na poziomie oczu zaznacz (np. szminką, mydłem, pastą do zębów) dwie poziome, małe linie. Wyobraź sobie, że to para ludzkich oczu, które na Ciebie patrzą. Nie poruszaj głową, stój spokojnie i utrzymuj kontakt wzrokowy z tymi „oczami”. Wszystkie swoje myśli skoncentruj na trwaniu całkowicie nieruchomo. Próbuj nie mrugać. Pomyśl o sobie, jako o osobie spokojnej, odpowiedzialnej i zrównoważonej. Oddychaj głęboko. To ćwiczenie, rodem z Azji , ma oprócz lepszej koncentracji poprawić Twoje samopoczucie i dodać Ci aury pewności siebie i autorytetu. Wszak kontrolowanie swojego ciała nie jest takie proste, więc skoro wytrwasz przed tym lustrem przez 3 minuty, to naprawdę jesteś nieźle skoncentrowany. Ćwicz codziennie przez 3 minuty.

 

Na podstawie:

Steven M.,Double Your Mind Power, CreateSpace, 2012

Dumont Theron Q., The Power of Concentration, Bottom of the Hill Publishing, 2012

grafika: recruitpoet.files.woedpress


globalservice



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *