04
2020
Czym trudniej, tym lepiej?
Desirable difficulties, czyli pożądane trudności to bardzo modny ostatnio, choć wcale nienowy, stworzony bowiem około 20 lat temu, termin dydaktyczny. Psychologowie Elisabeth i Robert Bjork z University of California doszli bowiem do wniosku, że uczenie się, które wymaga...
Czytaj więcej
07
2019
Gimnastyka mózgu wg. Dennisona- część piąta (i ostatnia)
Tak dotarliśmy do ostatniego etapu ćwiczeń. Podzieliłam je na kilka wpisów, by łatwiej było Ci sprawę „ogarnąć”. Mam więc nadzieję, że w każdej serii znalazłeś coś dla siebie. Dennison postuluje, aby łączyć ćwiczenia z różnych kategorii, można więc...
Czytaj więcej
31
2019
Gimnastyka mózgu wg. Dennisona- część czwarta
Dziś kolejne ćwiczenia wg. Metody Dennisona. Wcześniej pisałam Ci o samej metodzie zwiększania możliwości naszego mózgu i poprawiana koncentracji. Poprzednie wpisy, które znajdziesz tutaj i tutaj, pokazywały serie ćwiczeń. Dzisiaj seria trzecia, czyli: Ćwiczenia rozciągające Pompowanie Stań prosto,...
Czytaj więcej
17
2019
Gimnastyka mózgu wg. Dennisona- część trzecia
Mam nadzieję, że przećwiczyłeś już kilka ćwiczeń Metody Dennisona. jeśli nie, to zajrzyj tutaj. O samej metodzie możesz się dowiedzieć tutaj. dziś kolejny etap, czyli: Ćwiczenia na przekraczanie linii środka, czyli osi naszego ciała. Leniwe ósemki Kształt ósemki...
Czytaj więcej
10
2019
Gimnastyka mózgu wg. Dennisona- część druga
W poprzednim wpisie na blogu pisałam o założeniach Metody Dennisona. Dzisiaj o kinezjologii edukacyjnej bardzo praktycznie. Oto przykładowe ćwiczenia na dobry początek. Ćwiczenia wprowadzające Naprzemienny dotyk Krzyżuj wyprostowane ramiona przed klatką piersiową tak, aby na zmianę wyżej była...
Czytaj więcej
20
2018
Gimnastyka mózgu wg. Dennisona- część pierwsza
Zapraszam cię dzisiaj do świata kinezjologii edukacyjnej. Cóż to takiego? Jest to metoda, która postuluje włączenie integracji ciała i umysłu do procesu edukacyjnego. Nasze ciało i umysł to przecież całość, a specjalnie zorganizowane ruchy/ ćwiczenia pomogą tą całość...
Czytaj więcej
06
2018
Oswoić lęk językowy, czyli dorosły uczeń mniej się boi
Ksenoglasofobia, czyli lęk językowy dotyczy 28-30% dorosłych Europejczyków, którzy uczą się języków obcych. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj. Dziś chciałam Ci zaproponować, kilka sposobów na to, by go troszkę oswoić. Wiele zależy od Twojego nauczyciela, ale to...
Czytaj więcej
23
2018
Dorosły uczeń się boi
Ksenoglasofobia. Lęk językowy jak widzicie, ma zupełnie oficjalną i bardzo naukowo brzmiącą nazwę. Skąd się bierze? Ma on dokładnie to samo podłoże psychiczne, co jąkanie się a jego symptomy są znane bardzo wielu dorosłym. Tak, tak. lęk językowy...
Czytaj więcej
09
2018
Uczeń językowy przez różowe okulary, czyli o psychologii pozytywnej w nauczaniu języków obcych- część druga.
Według psychologii pozytywnej nauczyciel powinien pokochać swego ucznia, nawet jeśli tak za bardzo za nim nie przepada. Jak rozumie tą nauczycielską miłość psychologia pozytywna? Daniel P. Liston wyróżnia 3 nauczycielskie miłości: zaangażowaną, uważną i romantyczną. Nie, nie obawiaj...
Czytaj więcej
03
2018
Uczeń przez różowe okulary czyli o psychologii pozytywnej w nauczaniu języków obcych- część pierwsza.
Wiosna sprawia, że na wszystko patrzymy z większym optymizmem. Czas więc na moją ostatnią dydaktyczną „miłość’ czyli na psychologię pozytywną. To nurt w psychologii zajmujący się z grubsza mówiąc, podłożem dobrego samopoczucia człowieka. W odróżnieniu od tradycyjnego podejścia...
Czytaj więcej