Gimnastyka mózgu wg. Dennisona- część czwarta

Gimnastyka mózgu wg. Dennisona- część czwarta

Dziś kolejne ćwiczenia wg. Metody Dennisona. Wcześniej pisałam Ci o samej metodzie zwiększania możliwości naszego mózgu i poprawiana koncentracji. Poprzednie wpisy, które znajdziesz tutaj i tutaj, pokazywały serie ćwiczeń. Dzisiaj seria trzecia, czyli:

Ćwiczenia rozciągające

  1. Pompowanie

Stań prosto, odstaw jedną nogę do tyłu stawiając ją na palcach. Na wydechu zegnij w kolanie nogę stojącą z przodu a piętę tylnej nogi staraj się postawić na podłodze. Na wdechu podnoś się, prostując przednią nogę i podnosząc piętę tylnej nogi. Tylna noga powinna być wyprostowana. Zrób to samo drugą nogą.

Co z tego będziesz miał? Ćwiczenie idealne dla osób uczących się języków obcych, rozwija bowiem nasze zdolności językowe. Integruje przednie i tyle części mózgu.

  1. Sowa

Bardzo powoli głowę w lewo a potem w prawo, podbródek trzymaj prosto. Głową sięgaj maksymalnie w prawo i w lewo, aby rozluźnić mięśnie szyjne. Zrób wdech, gdy głowa jest w skrajnym położeniu a wydech w czasie obrotu głowy. Możesz przytrzymać dłonią swój bark.

Co z tego będziesz miał? Ćwiczenie to poprawia uwagę słuchową i pamięć. Dobrze robi też osobom, które dużo pracują z komputerem.

     3. Oporna ręka

Podnieś rękę do góry, chwyć ją drugą ręką. Podniesiona ręka stawia opór ręce trzymającej, która lekko naciska kolejno w cztery strony: w stronę głowy, do przodu, do tyłu, od ucha. Powtórz wszystko zmieniając ręce. Naciskanie powinieneś robić na powolnym wydechu.

Co z tego będziesz miał? Doskonałe ćwiczenie przed pisaniem artykułu czy eseju. Poprawia bowiem zdolność kreatywnego pisania.

  1. Ruchliwa stopa

To bardzo proste ćwiczenie możesz wykonać prawie wszędzie, np. w czasie przerwy w pracy.

Usiądź, zegnij nogę w kolanie i połóż ją na udzie drugiej nogi, tak by zewnętrzna kostka dotykała uda. Końcami palców chwyć podstawę i miejsce mocowania mięśnia podudzia, następnie zginaj i prostuj stopę.

Co z tego będziesz miał? To ćwiczenie integruje przednie i tylne części mózgu, rozwija zdolności językowe i pomaga walczyć z prokrastynacją, czyli odkładaniem na później.

W kolejnym wpisie ostatnia seria ćwiczeń Dennisona. Tym razem będziemy zwiększać poziom energii.

 

 

grafika: fineartamerica.com


globalservice



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *