Gimnastyka mózgu wg. Dennisona- część piąta (i ostatnia)

Gimnastyka mózgu wg. Dennisona- część piąta (i ostatnia)

Tak dotarliśmy do ostatniego etapu ćwiczeń. Podzieliłam je na kilka wpisów, by łatwiej było Ci sprawę „ogarnąć”. Mam więc nadzieję, że w każdej serii znalazłeś coś dla siebie. Dennison postuluje, aby łączyć ćwiczenia z różnych kategorii, można więc stworzyć sobie własny zestaw.

Ćwiczenia energetyzujące

  1. Kapturek myśliciela, czyli masaż ucha

 Palcami (i kciukiem) chwyć małżowinę uszną i masuj ją (odciągając do tyłu i ściskając). Masaż zaczynaj od góry i przesuwaj się w dół do płatka ucha. Oczywiście powtórz ćwiczenie z drugim uchem.

Co z tego będziesz miał? Poprawisz uwagę słuchową i pamięć. Podobno pomaga przy grze na instrumentach i… przed wystąpieniami publicznymi.

  1. Oddychanie przeponowe

Stare jak świat ćwiczenie oddechowe. Usiądź lub jeszcze lepiej, połóż się wygodnie. Zrób wdech nosem. Najpierw oczyść płuca, robiąc krótkie wydechy przy zamkniętych ustach (wyobraź sobie, że chcesz utrzymać piórko w powietrzu). Teraz połóż ręce na brzuchu, możesz spleść palce, żeby zobaczyć jak na wdechu ręce podnoszą się a na wydechu opuszczają się. Zrób wdech, kierując powietrze do brzucha i licz do trzech, zatrzymaj oddech na trzy sekundy, wydychaj licząc do trzech, znowu zatrzymaj oddech na trzy sekundy. Powtórz całość jeszcze raz.

Co z tego będziesz miał? Spokój i pozytywne wyciszenie. To ćwiczenie rozluźnia centralny układ nerwowy.

  1. Punkty pozytywu

Ćwiczenie jest bardzo proste. Po prostu dotknij końcami palców czoła, naciskając delikatnie na punkty, które znajdują się bezpośrednio nad oczami, równo po środku między linią włosów a brwiami.

Co z tego będziesz miał? Wzmocnisz pamięć długoterminową i dodasz sobie energii.

  1. Punkty równowagi

Jedną rękę połóż na wgłębieniu u podstawy czaszki za uszami a drugą na pępku. Zmień położenie rąk.

Co z tego będziesz miał? Podobno pomaga przy podejmowaniu decyzji. Rozluźnia, relaksuje i pomaga przy zrozumieniu ukrytych „między wierszami” znaczeń i aluzji.

  1. Punkty przestrzeni

To ćwiczenie najlepiej wykonać stojąc lub leżąc. Końcami palców lewej ręki dotknij miejsca między górną wargą a nosem, drugą rękę połóż tuż powyżej kości łonowej. Wzrok skieruj do góry. Powtórz drugą ręką.

Co z tego będziesz miał? Rozluźnisz centralny układ nerwowy, poprawisz zdolność skupiania uwagi. łatwiej też będzie Ci zorganizować swoją pracę.

Brzmi jak magia, prawda? Proste ćwiczenia a tyle potrafią. Nie zapomnij jednak, że podstawą jest systematyczność. Bez niej nie ma mowy o efektach. Spróbuj i napisz, proszę, w komentarzu jak Ci poszło. Nie zapomnij wciągnąć w ćwiczenia swoje pociechy. To one też są oryginalnymi adresatami metody Dennisona.

grafika: favim. com


globalservice



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *