Gimnastyka mózgu wg. Dennisona- część trzecia

Gimnastyka mózgu wg. Dennisona- część trzecia

Mam nadzieję, że przećwiczyłeś już kilka ćwiczeń Metody Dennisona. jeśli nie, to zajrzyj tutaj. O samej metodzie możesz się dowiedzieć tutaj. dziś kolejny etap, czyli:

 Ćwiczenia na przekraczanie linii środka, czyli osi naszego ciała.

  1. Leniwe ósemki

Kształt ósemki jest uznawany jest za magiczny od czasów starożytności. Być może ze względu na dobroczynny wpływ na  nasz mózg. O leniwych ósemkach pisałam już wcześniej, dziś wracają w związku z Metodą Dennisona.

  1. Leniwe ósemki dla oczu

Ćwiczenie wykonuj na stojąco. Wyciągnij przed siebie lewą rękę, zaciśnij pięść a kciuk skieruj do góry, rysuj kciukiem w powietrzu po kształcie położonej ósemki (znaku nieskończoności) wodząc oczami za ręką- głowa nieruchomo. Ruch zaczynaj zawsze w lewo do góry. Powtórz to samo prawą ręką a potem obiema rękoma jednocześnie.

Co z tego będziesz miał? Przede wszystkim integrację lewej i prawej półkuli mózgowej i zdolność lepszego czytania ze zrozumieniem.

  1. Leniwa ósemki alfabetyczne

Najpierw narysuj kilka leniwych ósemek ( w powietrzu lub na papierze) a potem wpisz w kształt leżącej ósemki małe litery alfabetu (tu już raczej na papierze), zachowując kierunek w lewo do góry.

Co z tego będziesz miał? Lepszą koordynację ręka-oko, większą precyzję ruchów a twoje dziecko poprawi przy okazji ortografię.

Teraz kolej na kilka ćwiczeń z nazwami zwierzaków:

  1. Słoń

Wyciągnij lewą rękę w przód, grzbietem dłoni do góry, głowę połóż na ramieniu wyciągniętej ręki, Twoje nogi w kolanach powinny być lekko ugięte, w małym rozkroku. Rysuj ręką w powietrzu obszerne leniwe ósemki (ucho przyklejone do ramienia). Całe ciało powinno być wyprostowane. Pamiętaj, że kierunek pisania to w lewo do góry. Powtórz drugą ręką.

Co z tego będziesz miał? Zwiększysz kreatywność, rozwiniesz pamięć długoterminową.

  1. Motyl

Podnieś głowę .Wyobraź sobie, że twój nos to pisak. Nosem na suficie kreślisz teraz leżące ósemki. Zacznij w lewo do góry.
Co z tego będziesz miał?  Poprawisz koordynację i koncentrację uwagi.

  1. Rowerek

Z pewnością pamiętasz to ćwiczenie z zajęć WF. Podnieś ręce i głowę do góry, obejmij głowę dłońmi i podtrzymuj ją. Prawym łokciem dotykaj lewego kolana, potem lewym łokciem prawego kolana i tak na zmianę.

Co z tego będziesz miał?  Oczywiście wzmocnione mięśnie skośne brzucha i smukłą talię 😊. A oprócz tego?  Integrację lewej i prawej strony ciała, poprawioną umiejętność słuchania a Twoje dziecko, o ile ćwiczy z Tobą: ładniejsze pismo, lepszą ortografię i mniej kłopotów z matematyką.


globalservice



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *