Styl dywergencyjny, czyli o uczniu dorosłym ciąg dalszy

Styl dywergencyjny, czyli o uczniu dorosłym ciąg dalszy

Dzisiaj o dywergerze. Jest on konkretny, refleksyjny Uczący przejawiający ten styl jest pomysłowy i świadomy znaczenia i wartości. Sytuacje praktyczne analizuje z różnych punktów widzenia. Działa w oparciu o obserwacje, a nie działanie. Tak uczą się teoretycy. Osoby uczące się w ten sposób badają, systematyzują, przywiązują dużą wagę do uporządkowania (stopniowo i racjonalnie) wszystkich założeń, zasad i schematów. Stawiają też liczne, precyzyjne i logiczne, pytania.
Dywerger najlepiej uczy się, gdy:
 znajdzie się w jasno określonej sytuacji
 dokładnie zna cel zajęć
 będzie miał możliwość wykazania się swoim intelektem i umiejętnością logicznego rozumowania
 analizuje sytuacje i problemy

Jeśli jesteś dywergerem, to poproś swego trenera o:
 plan zajęć/szkolenia
 możliwość dyskusji
 dokładne wyjaśnienia i odpowiedzi na pytania „po co?”, „dlaczego?”
 precyzyjne instrukcje
 liczne przykłady
 schematy i modele wyjaśniające

A za tydzień napiszę kilka słów o akomodatorze.


globalservice



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *