Uczeń językowy przez różowe okulary, czyli o psychologii pozytywnej w nauczaniu języków obcych- część druga.

Uczeń językowy przez różowe okulary, czyli o psychologii pozytywnej w nauczaniu języków obcych- część druga.

Według psychologii pozytywnej nauczyciel powinien pokochać swego ucznia, nawet jeśli tak za bardzo za nim nie przepada. Jak rozumie tą nauczycielską miłość psychologia pozytywna? Daniel P. Liston wyróżnia 3 nauczycielskie miłości: zaangażowaną, uważną i romantyczną. Nie, nie obawiaj się. sprawa jest bardzo prosta:

Miłość zaangażowana polega na tym, że lektor- nauczyciel chce i potrafi dopomóc uczniowi w pokonywaniu trudności w zgłębianiu tajników przedmiotu, w tym przypadku języka obcego.

Miłość uważna sprowadza się do tego, by nauczyciel bacznie obserwował co dzieje się na zajęciach ze słuchaczami i wyciągał z tego wnioski, reagując na bieżące potrzeby uczestników zajęć. Polega ona też na tym, by lektor dostosował tempo i zakres zajęć „na gorąco”, do tego, co jest w danym momencie słuchaczom potrzebne. Oznaczać to może konieczność rezygnacji z wcześniej przyjętego planu zajęć.

Miłość romantyczna to nic, poza tym, że lektor spodziewa się po swoich słuchaczach jak najlepiej i mocno wierzy, że każdy uczeń osiągnie sukces i nauczy się języka.

Jak widzisz, mimo szumnych nazw, nauczycielskie miłości wg. psychologii pozytywnej sprowadzają się do prostych i możliwych do zrealizowania zasad. Jak się zapewne domyślasz, współpraca z takim „kochającym” Cię lektorem to sama przyjemność. Życzę Ci więc, byś tylko takich trenerów językowych napotykał na drodze w swej edukacji.

 

na podstawie:

Liston, D.P., Positive Psychology and Education

grafika: favim. com


globalservice



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *